ورود به حساب کاربری

لاینر پالپ دنت

لاینر پالپ دنت

از {{model.count}}
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • .: برای کف بندی نواحی نزدیک به پالپ جهت کاهش بروز حسا...
فروشنده فروشنده: Dandamin
آماده ارسال ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

محصولات مرتبط

ویژگی ها:

برای کف بندی نواحی نزدیک به پالپ جهت کاهش بروز حساسیت پس از ترمیم

کاهنده حساسیت های پالپ

رنگ یونیورسال

حاوی هیدروکسی آپاتیت

رادیو پک

حاوی فلوراید

قابلیت باند شیمیایی به باندینگ ها و کامپوزیت ها

آزاد کننده یون های کلسیوم،هیدروکسیل،فسفات و فلوراید

غیرقابل حل در رطوبت دهان

روش استفاده:

پس از آماده نمودن محل پوسیدگی و شستن آن محل پوسیدگی را با لایه ای به ضخامت 0/5 میلی متر Lime-Lite بپوشانید.(لایم لایت دارای ترکیبات اورتان و بیس اکریلیت بوده و از نظر ساختار شیمیایی همانند کامپوزیت ها بوده و دارای خاصیت باند مکانیکی خوبی می باشد . چنانچه به باند مکانیکی بالایی احتیاج دارید زیر لایم لایت را باند نمایید ) پس از پوشاندن محل پوسیدگی با Lime-Lite آن را 20 تا 30 ثانیه لایت کیور نمایید . در صورت نیاز به لایه ضخیم تر می توانید مجدداً مراحل بالا را تکرار نمایید.

بیس و لاینر در دندانپزشکی

هر دندانپزشك ترميمي روزانه با اين موضوع كه چه بيس و لاينري را زير ترميم، يا چه سماني را جهت چسباندن يك ترميم غير مستقيم به كار برد، برخورد مينمايد. هم راستا با ارايه محصولات و تكنيكهاي جديد، اطلاعات دندانپزشكان بايد در اين مورد به روز باشد. هنگامي كه نام محصول گمراهكننده است، مشكل از اين هم پيچيدهتر مي . شود نام برخي محصولات، سمان درزگير (Luting )است، در حالي كه جهت استفاده به عنوان . اند سمان طراحي نشده برخي ديگر سمان (Cement )ناميده ميشوند (به خصوص در مورد گلاس آينومرها)، در حالي كه در واقع يك نوع ماده ترميمي هستند نه يك سمان چسباننده در. تلاش جهت كاهش يا حذف اين بلاتكليفي پيشنهاد شده كه استفاده از بيس و لاينرها دوباره ارزيابي شود .اين مقاله، لاينرها، بيسها و سمانها را تعريف نموده، كاربرد باليني، خصوصيات مكانيكي و سازگاري زيستي آنها، اصول چسبندگي، طبقه بندي، انواع تجاري آنها و ساير اطلاعات باليني مناسب را مورد بررسي قرار می دهد.

Liner

لاينر ، لايه نازكي از يك ماده است كه روي سطوح آماده سازي شده دندان قرار داده شده، دندان را از مواد ترميمي، مايعات داخل دهان و در نهايت محيط خارج محافظت مينمايد. قابل ذكر است كه لاينرهاي با ضخامت كم را ميتوان به دو دسته لاينرهاي محلول (با ضخامت 2-5 ميكرون) و لاينرهاي پسوس انسيون (به طور معمول با ضخامت (20 – 25 ميكرون) تقسيم نمود. از لاينرهاي ضخيمتر، تحت عنوان (cement liners ) با ضخامت (1000-200 ميكرون)، به طور معمول جهت حفاظت حرارتي و درمان دارويي پالپ استفاده مي شود. اين مواد به طور معمول به دليل ضخامت، سختي يا استحكام ناكافي، به تنهايي در حفرات عميق استفاده نمي شوند.

Base

بیس مادهاي است ضخيمتر از لاينر كه جهت جايگزيني عاج از دست رفته استفاده مي شود. اين ماده بايد بلافاصله بعد از جايگذاري و سخت شدن اوليه قادر به تحمل نيروهاي ناشي از فشرده سازي ماده ترميمي باشد. اين مواد در زير رستوريشنهاي دايم استفاده شده، باعث التيام پالپ آسيب ديده ميگردند. همچنين پالپ را در برابر شوكهاي گالوانيك، حرارتي و تروماي مكانيكي محافظت نموده، ميتوان قبل از جايگذاري ترميم نهايي شكلشان را اصلاح نمود.

Cement

سمان عبارت از مادهاي است كه جهت چسباندن يك رستوريشن غيرمستقيم به دندان آماده سازي شده استفاده ميگردد و ممكن است بعضي از خواص درماني بيس و لاينرها را نشان دهد.

.
برای کف بندی نواحی نزدیک به پالپ جهت کاهش بروز حساسیت پس از ترمیم

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...